Eyebrows.

Jag får ofta frågan om hur/vart eller vad jag använder för att fixa mina ögonbryn. Jag vill börja med att påpeka att jag har ganska grova strån som växer tätt. Förr brukade jag tråda dem på en salong i Solna, men till slut gjorde dem fel x-antal gånger så jag fixade dem själv istället, vilket funkar lika bra  med tanke på att jag faktiskt har jobbat med det, men ibland så är jag lat, plus att jag faktiskt gillar när någon annan fixar mig för omväxlings skull. Nu sist gjorde jag dem på en salong igen, men personligen tycker jag dem blev lite för smala.

Jag använder dessutom ögonbrynspenna och fyller i min egen form. Kan förlänga lite och göra lite grövre kanter, men that's it. Men ibland kan jag även använda bryn färg. Här har ni några exempel nedan, där ni ser de olika metoderna och ögonbrynen naturliga.


Detta behöver du: Ögonbryns skugga, Ögonbrynspenna & en penseln för ögonbrynsfärgen.


Bild 1, naturliga bryn. Bild 2, bryn med penna, Bild 3, bryn med brynfärg.


Viktigt: Ögonbrynsskugga är INTE desamma som vanlig brun ögonskugga. Brynskugga innehåller vax och sätter sig på dina bryn, vilket medför mycket längre hållbarhet och inget klet runt om. För bästa resultat brukar jag göra formen med penna och fylla ut dem med brynfärg. Jag rekomenderar inte brynfärg till att förlänga eller göra om formen, penna funkar mycket bättre till det. Men brynfärg är otroligt bra att använda till att fylla i ögonbrynen, de får dem att se bättre ut.



Kommentarer
Postat av: Mikaela O

sv: oj oj oj. Jasså. Mycket bra pappa! haha

Mamma och pappa är från Chile, men jag är född i Sverige. Får alltid höra typ iranie, haha. Vart kommer du ifrån? :)

2010-09-06 @ 13:09:46
URL: http://mikz.blogg.se/
Postat av: Claudine

Mamma är ungersk och pappa är grek och makedon. Får typ alltid höra chilenare haha men NEJ! =)

2010-09-06 @ 13:20:54
Postat av: Ville Niskanen

Snyggt =)

2010-09-06 @ 13:25:07
URL: http://villeniskanen.blogspot.com
Postat av: Mikaela O

Ah men jag skulle lätt gissa på chilenare. :)

2010-09-06 @ 14:24:15
URL: http://mikz.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack !! ;) de är snygga.

2010-09-07 @ 18:51:38
Postat av: Asshal

åååh snygg smikning jag dör cladde jag vill ha detta får du prova på mej!!!

2010-09-08 @ 14:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0