Tips!

Fick förfrågan om bra fransböjare och ljust läppstift... Jag ÄLSKAR MAC's fransböjare och måste faktiskt ta och köpa mig en ny snart. Den funkar hur bra som helst för alla jag testat den på och är väldigt mjuk och drar ej med sig dina fransar, som tex är väldigt vanligt hos hm's fransböjare = rekomenderas inte.

Ljust läppstift.. hmm det finns ett sommrigt från Yves Saint Laurent nr 32, som kanske inte är speciellt ljus med väldigt fresh och sommrig.. annars har du Chanels Rouge Hydrabase i färgen 168, Beige Desire. Den är jättebra för torra läppar då den ej torkar ut dem och har en återfuktande effekt.

Ett bra tips om du har torra läppar är att lägga på idominsalva (ta jättelite annars blir det helt vitt) som mjukar upp läpparna och gör dem lite ljusare och sen en lite mörkare glans så det ser naturligt ut.

Mitt bästa tips för dig som letar efter ett perfekt läppstift är att gå till butik och prova, alla har så olika toner på läpparna att det verkligen blir svårt att rekomendera och veta hur det kommer se ut på just dig. Det du kan göra för att neutralisera din läppar är att köpa en "neutralizer" som är ett läppstift med grön färg som du lägger på läpparna för att ta bort fin grundfärg. På så sätt påverkas inte läppstiftets färg av om du har ljusta eller mörka läppar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0