“The best color in the whole world, is the one that looks good, ON YOU!”

Nu har jag tittat lite på de övriga produkterna som jag fick hem idag från Eleven.se "Eleven 120 colour eye shadow set" kan du hitta om du klickar HÄR! Det är 120 olika ögonskuggor, både med shimmer och matta så du kan i princip använda det till alltifrån dags make till kvälls make up. Det är perfekt om du är kreativ och gillar att skugga din make up. Det viktigaste när du gör en sminkning är just skuggningen av färger, så allt smälter ihop, och detta gör du enklast när du har olika nyanser utav färger, vilket du verkligen får med denna palett.

Exempel: Som ni ser på bilden är skuggan alltid mer koncentrerad längst in mot franslinjen och ju längre ut vi går, ju ljusare blir det. Detta åstadkommer du enklast med att blanda olika färger och göra en så kallad "övergång" mellan dem så det ser fint ut.


Det här är också ett mycket bra budget alternativ, ögonskuggor är ju faktiskt väldigt dyra idag. Här får du hela 120 olika fäger för priset av en skugga. Man skulle kunna tro att de är utav sämre kavlité eftersom den är billigare, men pigmentet på 90% utav färgerna är jätte bra. Ska dock göra ett test under helgen hur länge de håller. Jag tycker också att det är ett plus med så många olika färger och nyanser, de flesta tjejer sminkar sig på ett sätt och håller sig väldigt ofta till just det, den här paletten ger dig möjlighet att exprimentera och utveckla dina smink färdigheter.

Jag kommer självklart göra olika sminkningar med paletten och lägga upp här på bloggen. Skriv gärna om det finns önskemål på olika make-uper ni vill lära er att göra. Så en mer utarbetad recension kommer inom kort, men jag hoppas ni har fått en bättre bild utav produkten!

 


Kommentarer
Postat av: ems

Prettypretty!



Sv: Precis de jag menar. Men man blev ju lite förvånad, man trodde man hade koll liksom. Och de kommer med så dumma bortförklaringar så man önskar att de bara skulle varit tysta istället..

2010-09-04 @ 00:57:02
URL: http://emstheone.blogg.se/
Postat av: thala

du e så duktiiig!!! kan du bli min personliga make up artist?

2010-09-04 @ 01:18:39
Postat av: Claudine

@ Thala Thank u sweety!



@ Ems, I know.. de synd men not ur fault!



2010-09-04 @ 11:49:49
Postat av: Aleksandra

Hur är gult och grönt i en skuggad övergång från eleven? då det oftast inte blir så Färgstarkt med citrus färger av de andra märken jag testat.

2010-09-04 @ 13:18:00
Postat av: Mikaela O

Du verkar ju verkligen kunna sminka dig. Så jag undrar. Skulle du kunna göra en guide över hur man gör en snygg eyeliner. Både tjcok och smal :) haha

2010-09-04 @ 15:03:26
URL: http://mikz.blogg.se/
Postat av: Claudine

@ Aleksandra, ska göra ett snabbt test nu!



@ Mikaela.. Det kommer snart :)

2010-09-04 @ 15:27:05
Postat av: Asshal

ass läckraaaa smikningar gumman =) ooch härliga färger dessa ska prövas på mej hihihihi =)

2010-09-08 @ 14:24:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0